4 darmowe narzędzia Google, które pomogą Ci w prowadzeniu biznesu

darmowe narzędzia google

Darmowe narzędzia Google to temat rzeka. Gmail, Google Calendar, Google Drive czy Google Maps pomagają  w organizacji życia, nie tylko biznesowego, ale i codziennego. Dziś jednak chciałabym poświęcić odrobinę uwagi narzędziom, które są przydatne w prowadzeniu biznesu. Dzięki nim można zdobyć wiedzę na temat klientów oraz ich zachowań, a jak wiadomo wiedza na ten temat to klucz do osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Google Analytics

Google Analytics to największe i najbardziej rozbudowane narzędzie analityczne od Google. Korzystają z niego zarówno właściciele małych firm, blogerzy, jak i specjaliści pozycjonerzy czy content marketerzy. Z Google Analytics można wyciągnąć ogromną masę przydatnych informacji, m.in. o tym kto wchodzi na stronę, skąd przychodzi, co tam robi itp. itd. Trzeba jednak wiedzieć jak tych informacji szukać i jak je odfiltrować, żeby otrzymać wiarygodne i przydatne w dalszej pracy dane.

Kilka razy wspominałam już o Google Analytics we wpisach:

Dlaczego warto znać źródło ruchu na stronie

Persona czyli kim jest Twój klient cz. 1

Persona czyli kim jest Twój klient cz. 2

Pozycjonowanie stron – jak sprawdzić efekty

O czym pisać na blogu

Jakie słowa kluczowe generują ruch z wyszukiwarek

Google Search Console

Google Search Console, (wcześniej Webmaster Tools) to narzędzie, które ma wiele funkcjonalności przydatnych specom od pozycjonowania czy webmasterom. Ja jednak uważam, że nawet jeśli nie wiesz o co chodzi w indeksowaniu podstron, mapach witryn, to jako właściciel strony www powinieneś zaglądać tam od czasu do czasu, w zakładkę ruch związany z wyszukiwaniem. Dzięki temu możesz poznać, jakich zapytań użyły osoby, które trafiły do Ciebie przez wyszukiwarkę Google.

google search console

Ostatnio Google Search Console zostało zintegrowane z Google Analytics i dane z tej zakładki znajdziesz również w GA, jak na zrzucie poniżej.

google search console integracja z GA

Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych Google to narzędzie, z którego korzystam bardzo często. Sprawdza się nie tylko w przypadku planowania kampanii Google Adwords, ale przede wszystkim przy planowaniu, jakie tematy poruszyć na blogu i jakich słów kluczowych w nich używać. Google Keyword Planner pozwala sprawdzić jak często wyszukiwane są dane słowa kluczowe i dzięki temu wybrać te, które mają więcej wyszukiwań.

O planerze słów kluczowych możesz przeczytać także we wpisie Jak dobrać słowa kluczowe.

Google trends

Google trends jest narzędziem, które pozwala sprawdzić jakie są trendy w wyszukiwaniu różnych fraz. Dzięki niemu wiesz, kiedy i jak często ludzie szukają określonych tematów i widzisz jak kształtuje się trend na przestrzeni czasu.

Jest to szczególnie przydatne, gdy oferujesz produkty zależne od pory roku, np. rowery czy narty. Wówczas możesz zauważyć wyraźną sezonowość zapytań. Tę wiedzę możesz wykorzystać planując tematykę artykułów i już np. w lutym zacząć publikować wpisy dotyczące wyboru roweru czy w październiku na temat dopasowania nart.

google trends

Im lepiej i wcześniej wpiszesz się w ten trend, tym większa szansa, że osiągniesz lepszą pozycję w Google, a tym samym, jeśli Twoje artykuły odpowiedzą na faktyczne problemy potencjalnych klientów, tym większa szansa, że z potencjalnych klientów staną się realnymi.

To oczywiście nie wszystkie darmowe narzędzia Google, z których warto korzystać prowadząc własny biznes. Opisałam tutaj tylko te, które znam i z których korzystam przy tworzeniu treści. Dzięki uzyskanym dzięki narzędziom Google informacjom uzyskuję lepsze efekty pozycjonowania stron, dla których tworzę content.

Ciekawa jestem czy znasz te narzędzia i z nich korzystasz? A może polecisz inne darmowe narzędzia Google, które pomagają Ci prowadzić własny biznes?

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more