4 powody braku bloga firmowego

jak prowadzić blog firmowy

Pracując z różnymi klientami i rozmawiając z nimi na tematy związane z content marketingiem zdarza mi się niejednokrotnie słuchać wymówek, których używają, gdy jako jeden z elementów strategii content marketingu proponuję im założenie bloga firmowego. Poniżej zebrałam 4 najczęściej pojawiające się powody braku bloga firmowego.

Powód 1 – Moich klientów nie ma w sieci

Czyżby? Wg danych smmeasure  w Polsce mamy niemal 26 mln internautów czyli 66% Polaków jest obecnych w sieci. Czy nie sądzisz, że w tej grupie jednak znajdują się Twoi klienci? Nawet jeśli sprzedajesz produkty przeznaczone dla niemowląt i osób starszych, których faktycznie nie ma wśród internautów, to musisz pamiętać, że przecież oni nie podejmują samodzielnych decyzji zakupowych. Wystarczy, że trafisz z przekazem do ich rodziców (w przypadku dzieci) lub do opiekunów (w przypadku osób starszych), bo to właśnie oni będą podejmować decyzję o zakupie danego produktu czy usługi.

Czy nadal twierdzisz, że Twoich klientów nie ma w sieci?

Powód 2 – Nie mam czasu prowadzić bloga

Wielu przedsiębiorców mówi, że nie ma czasu prowadzić bloga, bo muszą się zajmować prawdziwym biznesem, a nie pisaniem, bo muszą poszukiwać kolejnych klientów, szukać kolejnych zleceń i generalnie zajmować się tym, co przynosi wymierny efekt.

Osoby te zapominają jednak, że blog firmowy to nie sztuka dla sztuki. Celem prowadzenia bloga firmowego jest przecież przyciągnięcie klientów, oparte o konkretny cel i strategię. Wysiłek włożony w tworzenie bloga firmowego naprawdę przynosi efekt w postaci zwiększonej sprzedaży, a tym samym większych zysków. Jest to jednak działanie długofalowe i trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że efekty nie będą widoczne po opublikowaniu 3 wpisów.

Wszystkie dane dotyczące efektywności działań content marketingowych pokazują wysoką skuteczność tego narzędzia. Warto więc jednak znaleźć czas na prowadzenie bloga firmowego lub zlecić to firmie świadczącej usługi content marketingu.

Powód 3 – Nie umiem/nie lubię pisać

A czy ktoś mówi, że blog firmowy musi prowadzić właściciel czy pracownik firmy? Zupełnie naturalne jest, że osoba, która na co dzień zajmuje się np. serwisowaniem sprzętu AGD nie musi mieć ani ochoty, ani umiejętności pisania. Nie ma jednak żadnych przeszkód, żeby do prowadzenia bloga firmowego zatrudnić copywritera lub rozpocząć współpracę z agencją content marketingową, której powierzysz nie tylko pisanie, ale również opracowanie strategii content marketingu.

Powód 4 – Nie wiem o czym pisać

Zdarza się jednak, że przedsiębiorca rozumie, że blog firmowy może mu pomóc w prowadzeniu działalności, jest gotowy pisać go samodzielnie, ale nie bardzo ma pomysł o czym miałby pisać. Tematów są naprawdę tysiące, a sposobów na ich znalezienie jest co najmniej kilka (zajrzyj do wpisu o planowaniu słów kluczowych).

Zanim jednak zaczniesz szukać pomysłów musisz odpowiedzieć sobie na pytanie kto jest Twoim odbiorcą. A może nawet kto powinien nim być. Dlatego zacznij od określenia persony czyli Twojego idealnego klienta. Zidentyfikuj jego potrzeby, a potem zastanów się jakie treści pozwolą je rozwiązać.

 

Te 4 powody braku bloga firmowego w rozmowach z moimi klientami pojawiają się najczęściej. Ciekawa jestem czy znasz jakieś inne, które równie skutecznie zniechęcają Ciebie lub Twoich znajomych właścicieli firm do prowadzenia tej formy content marketingu. Chętnie je poznam, więc podziel się w komentarzu.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more