5 powodów, żeby założyć blog firmowy

po co blog firmowy

Blog firmowy wiedzie absolutny prym wśród narzędzi content marketingu. Nic w tym dziwnego, bo efekty, jakie daje jego regularne i aktywne prowadzenie przechodzą często najśmielsze oczekiwania. Dziś chcę Wam opisać bliżej 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy, a na koniec podać liczby, które przekonają nawet największych niedowiarków.

Powód 1. Blog firmowy podnosi Twoją pozycję w Google

Nie wiem czy wiesz, ale 87% kliknięć zgarnia pierwsze 5 pozycji na liście wyników wyszukiwania. Imponujące prawda? Jak widać jest o co walczyć, dlatego stałe aktualizowanie strony firmowej ma znaczenie. Algorytmy Google działają bowiem w ten sposób, że strony, których treść jest na bieżąco aktualizowana są lepiej traktowane przez roboty Google i automatycznie ich pozycja w wyszukiwarce w rośnie.

Powód 2. Blog firmowy to Twoja wizytówka eksperta

Prowadząc blog firmowy udowadniasz swoim potencjalnym klientom, że znasz się na tym co robisz. Dzięki publikowanym treściom stajesz się bardziej wiarygodny, a co ważniejsze, pokazujesz, że wyświechtane teksty na temat zespołu doświadczonych specjalistów, najlepszych na rynku pracowników itp. to nie tylko utarte frazesy, ale rzeczywistość, czego dowodem są wartościowe treści, które publikujesz na swojej stronie.

Powód 3. Blog firmowy pomaga budować społeczność

Biznes nie może działać w oderwaniu od klientów o czym już kiedyś pisałam w artykule  dlaczego warto wykorzystać content marketing w małej firmie. To oni są najważniejsi, a bez nich żaden biznes nie miałby szans na powodzenie. Człowiek z natury woli wybierać to co zna i lubi. Daj się więc jak najlepiej poznać swoim klientom, pytaj ich o zdanie, pokaż im, że są dla Ciebie ważni.

Funkcja budowania społeczności poprzez możliwość komentowania wpisów blogowych czy śledzenia Cię w mediach społecznościowych jest doskonałą drogą do budowania społeczności, która może pomóc nie tylko udoskonalić oferowany przez Ciebie produkt czy usługę, ale również w perspektywie stać się Twoją klientelą.

Powód 4. Blog firmowy zwiększa świadomość marki

Im częściej będziesz publikować wartościowy content, im częściej będą odwiedzać Cię Twoi potencjalni klienci, tym lepiej zapamiętają Twoją markę, a co za tym idzie również Twój produkt czy usługę. Im bardziej zaś będziesz zakorzeniony w ich pamięci, tym większe prawdopodobieństwo, że z potencjalnych klientów staną się rzeczywistymi.

And last but not least:

Powód 5. Blog firmowy przekłada się na większą sprzedaż

Powód 5 jest najlepszym dowodem na to, że efektywny content marketing w postaci bloga firmowego przynosi rezultat w postaci wyższej sprzedaży. Czy już rozumiesz, że blog firmowy to must have każdej firmy? Jeśli jednak nadal jeszcze nie jesteś przekonany, to zobacz, jak powyższe 5 powodów przedstawia się w liczbach:

BLOG FIRMOWYna podstawie: https://www.marketingtechblog.com/blogconomy-blogging-statistics/

Statystyka naprawdę robi wrażenie. Dlatego jeśli jeszcze nie masz własnego bloga firmowego, to poważnie rozważ jego stworzenie. Zanim jednak pojawi się pierwszy wpis na Twoim blogu, to prawdopodobnie będziesz mieć wiele wymówek, które opóźnią powstanie bloga. Od razu postaram się je rozwiać, żebyś od razu mógł przejść do działania. Pracując z różnymi klientami i rozmawiając z nimi na tematy związane z content marketingiem słucham wielu wymówek, których używają, gdy jako jeden z elementów strategii content marketingu proponuję im założenie bloga firmowego. Poniżej zebrałam 4 najczęściej pojawiające się powody braku bloga firmowego.

Powód 1 – Moich klientów nie ma w sieci

Czyżby? Wg danych smmeasure  w Polsce mamy niemal 26 mln internautów czyli 66% Polaków jest obecnych w sieci. Czy nie sądzisz, że w tej grupie jednak znajdują się Twoi klienci? Nawet jeśli sprzedajesz produkty przeznaczone dla niemowląt i osób starszych, których faktycznie nie ma wśród internautów, to musisz pamiętać, że przecież oni nie podejmują samodzielnych decyzji zakupowych. Wystarczy, że trafisz z przekazem do ich rodziców (w przypadku dzieci) lub do opiekunów (w przypadku osób starszych), bo to właśnie oni będą podejmować decyzję o zakupie danego produktu czy usługi.

Czy nadal twierdzisz, że Twoich klientów nie ma w sieci?

Powód 2 – Nie mam czasu prowadzić bloga

Wielu przedsiębiorców mówi, że nie ma czasu prowadzić bloga, bo muszą się zajmować prawdziwym biznesem, a nie pisaniem, bo muszą poszukiwać kolejnych klientów, szukać kolejnych zleceń i generalnie zajmować się tym, co przynosi wymierny efekt.

Osoby te zapominają jednak, że blog firmowy to nie sztuka dla sztuki. Celem prowadzenia bloga firmowego jest przecież przyciągnięcie klientów, oparte o konkretny cel i strategię. Wysiłek włożony w tworzenie bloga firmowego naprawdę przynosi efekt w postaci zwiększonej sprzedaży, a tym samym większych zysków. Jest to jednak działanie długofalowe i trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że efekty nie będą widoczne po opublikowaniu 3 wpisów.

Wszystkie dane dotyczące efektywności działań content marketingowych pokazują wysoką skuteczność tego narzędzia. Warto więc jednak znaleźć czas na prowadzenie bloga firmowego lub zlecić to firmie świadczącej usługi content marketingu.

Powód 3 – Nie umiem/nie lubię pisać

A czy ktoś mówi, że blog firmowy musi prowadzić właściciel czy pracownik firmy? Zupełnie naturalne jest, że osoba, która na co dzień zajmuje się np. serwisowaniem sprzętu AGD nie musi mieć ani ochoty, ani umiejętności pisania. Nie ma jednak żadnych przeszkód, żeby do prowadzenia bloga firmowego zatrudnić copywritera lub rozpocząć współpracę z agencją content marketingową, której powierzysz nie tylko pisanie, ale również opracowanie strategii content marketingu.

Powód 4 – Nie wiem o czym pisać

Zdarza się jednak, że przedsiębiorca rozumie, że blog firmowy może mu pomóc w prowadzeniu działalności, jest gotowy pisać go samodzielnie, ale nie bardzo ma pomysł o czym miałby pisać. Tematów są naprawdę tysiące, a sposobów na ich znalezienie jest co najmniej kilka (zajrzyj do wpisu o planowaniu słów kluczowych).

Zanim jednak zaczniesz szukać pomysłów musisz odpowiedzieć sobie na pytanie kto jest Twoim odbiorcą. A może nawet kto powinien nim być. Dlatego zacznij od określenia persony czyli Twojego idealnego klienta. Zidentyfikuj jego potrzeby, a potem zastanów się jakie treści pozwolą je rozwiązać.

Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego blog firmowy może pracować dla Ciebie i właśnie obaliłam wymówki, których chciałeś używać, by nie mieć swojego bloga. Pamiętaj, że wcale nie musisz się tym zajmować samodzielnie. Możesz zlecić jego obsługę firmie zewnętrznej, która opracuje całą strategię content marketingu i dostarczy Ci wartościową treść.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more