Artykuły SEO- co musisz o nich wiedzieć?

artykuły SEO

Rozwijając swoją stronę internetową i szukając sposobów na jej pozycjonowanie z pewnością trafiłeś na informację, że może Ci pomóc blog firmowy, na którym znajdą się artykuły SEO. Zobacz, czym są teksty SEO i dowiedz się, co powinieneś o nich wiedzieć jako właściciel strony.

Po co Ci artykuły SEO?

Dobra widoczność strony w wyszukiwarce Google pozwala docierać do nowych odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami. Im wyżej będzie Twoja strona w Google, tym większa szansa, że to właśnie do Ciebie trafi użytkownik szukający odpowiedzi na dręczące go pytania. 98% Polaków zaczyna swoje poszukiwania od wyszukiwarki Google, więc to właśnie jej wytyczne kryjące się pod skrótem SEO (Search Engine Optimization) trzeba stosować, jeśli chcesz, by Twoja strona była wysoko w rankingu. Oczywiście czynników wpływających na widoczność Twojej strony w Google jest dużo więcej, ale artykuły SEO pozwalają pozycjonować Twoją stronę na istotne dla Ciebie słowa kluczowe.

Pod pojęciem dobre artykuły pod SEO nie kryje się jednak pisanie tekstów aż do przesady nasyconych wybraną frazą kluczową (ten etap odszedł już kilka lat temu), ale przede wszystkim pisanie tekstów przyjaznych użytkownikowi, które rzeczowo i konkretnie odpowiadają na zadane przez niego pytanie. Można zatem powiedzieć, że dobre artykuły SEO to teksty o dużej wartości merytorycznej, które są napisane zgodnie z zasadami SEO copywritingu. Dzięki temu roboty Google mogą łatwiej rozpoznać poruszaną przez nie tematykę. Pisząc artykuły dobrze przygotowane pod SEO sprawiasz, że Google odpowiednio “szufladkuje” Twoją stronę i zwiększasz szanse na to, że Twoja strona wyświetli się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Dzięki temu będziesz mógł dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Jak napisać dobry artykuł pod SEO – pierwsze kroki

Gdy chcesz napisać artykuł SEO, to po pierwsze musisz zacząć od odpowiedniego wyboru słów kluczowychSą to słowa, które mogą wpisywać w Google Twoi potencjalni klienci. Musisz więc widzieć kim jest Twój klient, bo to pozwoli wskazać słowa, jakimi będzie się posługiwał poszukując oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Nie skupiaj się tylko na frazach dokładnie określających Twój produkt, ale zastanów się, jakie problemy związane z Twoją branżą może mieć Twój klient i to właśnie na nich oprzyj pierwsze artykuły SEO, które pojawią się na Twojej stronie internetowej.

Przy wyborze słów kluczowych wykorzystaj narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, bo dzięki nim zobaczysz, czy klienci faktycznie poszukują wskazanych przez Ciebie informacji. Wybieraj słowa kluczowe ak najlepiej dopasowane do profilu Twojego klienta idealnego, szukane często, bo to znacznie zwiększa grupę osób, które mogą odwiedzić Twoją stronę internetową, oraz dbaj o to, by były one i o stosunkowo niskiej konkurencyjności. Na tej bazie stwórz listę problemów, które warto będzie poruszyć na blogu firmowym, a potem zacznij pisać, stosując zasady SEO copywritingu.

Możesz pisać w zwykłym edytorze typu Word, pamiętając o wszystkich zasadach, jakimi rządzi się SEO copywriting, ale możesz również sięgnąć po narzędzia, które znacznie to ułatwiają. Moim ulubionym, z którego korzystam najczęściej, jest Surfer SEO, ale możesz też wybrać Contadu czy asystenta contentu oferowanego przez SEMSTORM. Narzędzia te analizują treści znajdujące się na najwyższych pozycjach w Google, na jakie frazy się wyświetlają i na tej podstawie, wykorzystując mechanizmy AI (sztucznej inteligencji), dają długą słów kluczowych, które powinny zostać użyte w tekście. Dzięki temu pisząc artykuł SEO skupiam się nie tylko na podstawowej frazie kluczowej, ale również na innych słowach kluczowych, które są blisko powiązane z tematem artykułu i mogę tworzyć teksty SEO, które mają znacznie większe szanse być wysoko w wynikach wyszukiwania.

Artykuły SEO a linkowanie

Tworzenie treści pod SEO wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej z danej branży oraz wiedzy na temat tego, jak pisać teksty SEO, ale również o linkach wewnętrznych. Ich stosowanie jest korzystne ze względu na mechanizmy działania robotów Google, ale również ze względu na użytkownika, który może potrzebować poszerzenia wiedzy zawartej w czytanym przez niego artykule. Gdy na stronie nie pojawia się żadne linki do innych artykułów powiązanych z tematyką linkowanej podstrony, to użytkownik najprawdopodobniej opuści stronę. Jeśli będzie czuł niedosyt wiedzy, to prawdopodobnie ponownie skorzysta z Google i z listy otrzymanych wyników wybierze stronę, którą odwiedzi w pierwszej kolejności. Być może będzie wśród nich również Twoja strona internetowa i to właśnie do Ciebie przyjdzie odbiorca, ale wcale tak być nie musi, a Ty właśnie straciłeś swojego potencjalnego klienta. Możesz jednak tego uniknąć dodając w treści artykułu linki do innych tekstów o podobnej tematyce, które mogą być interesujące dla Twojego odbiorcy.

Linkowanie wewnętrzne jest też bardzo istotne z punktu widzenia widoczności strony w Google. To po linkach podążają roboty indeksujące Twoją stronę i to właśnie dzięki nim mogą dotrzeć do kolejnych tekstów SEO pojawiających się na Twojej stronie internetowej. W dodatku linkowanie do wybranych artykułów ma również wpływ na ich pozycję, więc jeśli chcesz dać jakimś treściom dodatkowego “kopa”, to linkuj do niego jak najczęściej. Pamiętaj jednak, by linki te były powiązane tematycznie, bo tylko wtedy pozwolą osiągnąć zamierzony efekt.

*niektóre linki w tym wpisie to linki afiliacyjne 

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more