Po co content marketing w małej firmie?

content marketing w małej firmie

Prowadząc usługi content consultingu dla moich klientów wiele razy spotykałam się z opinią, że content marketing jest tylko dla dużych firm, a małe muszą sobie radzić inaczej. Tymczasem moim zdaniem sprawa wygląda zupełnie odwrotnie! To właśnie małe firmy mogą najwięcej zyskać na działaniach związanych z content marketingiem. Dlatego chciałabym jeszcze wrócić do podstaw i pokazać Wam do czego może przydać się content marketing w małej firmie.

Zaangażowanie to podstawa

Jak pisałam w poprzednim wpisie  o celu content marketingu, głównym celem prowadzonych działań content marketingowych jest stworzenie zaangażowanej społeczności, która uznaje Twoją firmę za eksperta. Kluczem w stwierdzeniu powyżej jest słowo zaangażowanej. Dlaczego?

Otóż zaangażowana społeczność, to taka, która nie tylko rozpoznaje Twoją markę, ale umie też o niej coś więcej powiedzieć. Osoby do niej należące są więc nie tylko potencjalnymi klientami, którzy coś od Ciebie kupią, ale także, a może nawet przede wszystkim są dla Ciebie nieocenionym źródłem wiedzy o Twojej firmie.

content marketing w małej firmie

Zaangażowana społeczność – jak ją wykorzystać?

Zanim powiem Ci jak zbudować zaangażowaną społeczność, czemu poświęcę oddzielny wpis, chcę coś nieco napisać o tym jak możesz ją wykorzystać. Według mnie bowiem tylko zdając sobie sprawę z tego jaka siła w niej drzemie będziesz chciał ten cel osiągnąć i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że zrazisz się do problemów, które na swojej drodze napotkasz (a na pewno napotkasz ;)).

Tak więc zaangażowana społeczność to Twoje źródło:

  • wiedzy o tym jak postrzegana jest firma – opinie, lajki, wypowiedzi hejterskie,
  • wiedzy o tym co powinieneś zmienić – jeśli widzisz, że powtarzają się negatywne opinie na jakiś temat, to może warto dzięki sugestiom klientów ulepszyć swój produkt?
  • wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach – możesz oczywiście sam rozeznawać rynek i badać potrzeby potencjalnych klientów, ale o ile łatwiej jest to zrobić wśród osób, które należą do Twojej grupy docelowej, znają już co nieco Twoją markę i prawdopodobnie będą bardziej chętne do udzielenia rzetelnych odpowiedzi?

Jak widzisz zaangażowana społeczność to swego rodzaju doradcy, dzięki którym Twój biznes może rozwijać się i lepiej odpowiadać na potrzeby rynkowe. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu rozumiesz już po co stosować content marketing w małej firmie.

Zacznij ze mną!

Jeśli przekonałeś się, że content marketing w Twojej firmie może doprowadzić do jej rozwoju, to zapraszam na kolejne wpisy. Będę w nich wprowadzać Cię w tajniki content marketingu w małej firmie i na bieżąco informować o przeprowadzanych przeze mnie działaniach, bo jak widzisz ten blog jest całkiem nowy. Mam bowiem swój cel związany z tym blogiem i będę chciała zbudować wokół niego zaangażowaną społeczność.

Będę bazować na mojej wiedzy i doświadczeniu, które zdobyłam tworząc strategie content marketingowe dla moich klientów i dążyć do osiągnięcia celu, który sobie wyznaczyłam. Jeśli chcesz na bieżąco śledzić moje osiągnięcia, to zapraszam Cię do śledzenia moich poczynań w mediach społecznościowych. A jeśli znasz kogoś, kto mógłby być również zainteresowany tym tematem, to podziel się tym wpisem.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more