Efekty pozycjonowania – sześciokrotny wzrost ruchu w ciągu 3 miesięcy – case study

efekty pozycjonowania case study

Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania? Kiedy będzie widać, że moja praca nad SEO przynosi rezultaty? Skąd mam wiedzieć, że robię skuteczne SEO? To pytania najczęściej zadawane przez osoby, które chcą zadbać o widoczność strony w wyszukiwarkach. Niestety konkretna odpowiedź na nie jest bardzo trudna, bo zależy ona od bardzo wielu czynników. Pozwól jednak, że przedstawię Ci case study jednej z uczestniczek pierwszej edycji mojego warsztatu online: Jak pisać teksty SEO, która w ciągu 3 miesięcy zwiększyła ruch na stronie ponad 6 razy.

Punkt startowy

Alicja tworzy blog Jak urządzić wnętrze. Jak sama nazwa wskazuje jest to blog wnętrzarski, na którym pojawiają się przede wszystkim teksty poradnikowo-inspiracyjne. Pierwszy wpis na blogu pojawił się w marcu 2017 roku, a potem bardziej lub mniej regularnie pojawiały się kolejne wpisy. Mimo w miarę regularnych publikacji, Alicja nie widziała znaczącego przyrostu czytelników, co skłoniło ją do wzięcia udziału w warsztacie. Przed warsztatem czyli w październiku 2018 widoczność jej strony w wyszukiwarce wyglądała następująco: 8 fraz w TOP10 i 52 frazy w TOP50, co pokazuje poniższy wykres.

kiedy efekty pozycjonowania

Praca nad SEO

Alicja pilnie uczestniczyła w warsztatach, robiła wszystkie zadania i uczestniczyła w webinarach na żywo korzystając aktywnie z opcji zadawania pytań. W trakcie warsztatu jednym z zadań było przeprowadzenie analizy słów kluczowych i wybranie fraz, od których warto zacząć. W przypadku tematyki wnętrzarskiej nie było to łatwe, bo temat jest bardzo szeroki, a konkurencyjność wysoka, co nie ułatwia zadania. Dzięki temu ćwiczeniu Alicja wychwyciła jednak pewne trendy i wybrała słowa kluczowe, na których chciała się skupić. Od grudnia zaczęła pracować nad SEO, nie tylko tworząc nowe treści, ale i poprawiając stare, zgodnie z zasadami optymalizacji treści pod SEO.

Efekty SEO – po 3 miesiącach efekt WOW!

Praca nad SEO przyniosła pierwsze efekty już kilka tygodni po rozpoczęciu pracy nad optymalizacją treści. W grudniu widoczność nieco wzrosła (10 fraz w TOP10, 78 w TOP50), a w marcu, czyli 3 miesiące po rozpoczęciu intensywniejszych prac nad SEO, było jeszcze lepiej (38 w TOP10, 248 w TOP50), co możesz zobaczyć na wykresach poniżej.

skuteczne seo

skuteczne seo

Wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach nie był jednak celem samym w sobie. Pisałam już o tym, że wysokie pozycje w Google są wartościowe tylko wtedy, gdy przekładają się na realne efekty. W tym przypadku jest to rosnący ruch z Google, który pozwala docierać do coraz szerszego grona odbiorców. Alicja zanotowała bardzo widoczny wzrost ruchu z Google z 265 użytkowników w grudniu 2018 do 1692 użytkowników w marcu. Jednym słowem w ciągu 3 miesięcy ruch z Google wzrósł ponad 6 razy!

jak długo trwa pozycjonowanie

efekty pozycjonowania po 3 miesiącach

W mailu, w którym dostałam te screeny, Alicja napisała:

dla mnie efekty są niesamowite!

Patrząc na dalszy wzrost widoczności strony w Google, co pokazują pierwsze screeny z tego wpisu, jestem przekonana, że blog Alicji jest odwiedzany coraz częściej. Nie mam aktualnych danych, ale ten case pokazuje, że nawet w tak krótkim czasie (tak, dla pozycjonowania 3 miesiące to nie jest długi czas), można osiągnąć świetne efekty nawet w tak konkurencyjnej branży jak wnętrza.

Skuteczne teksty SEO – Ty też możesz je mieć!

Case bloga Alicji jest najlepszym dowodem na to, że wybór właściwych słów kluczowych, zrozumienie zasad optymalizacji tekstów pod SEO, a przede wszystkim ich wdrożenie i publikowanie tekstów, na które czekają odbiorcy z grupy docelowej daje efekty. W każdej branży rezultaty mogą się od siebie nieco różnić, bo zależą nie tylko od tego, co zostanie zrobione na stronie, ale i od tego, co robi konkurencja. Jestem jednak przekonana, że zawsze optymalizacja treści na stronie pod SEO przyczyni się do wzrostu widoczności strony w wyszukiwarce.

A w poniższym wideo trochę więcej informacji na temat tego, od czego zależą efekty pozycjonowania i jak długo trzeba na nie czekać.

Może Cię też zainteresuje:
po co blog firmowy

Blog firmowy wiedzie absolutny prym wśród narzędzi content marketingu. Nic w tym dziwnego, bo efekty, jakie daje jego regularne i  Read more

opinie użytkowników

Obco brzmiący termin user generated content (UGC), to nic innego jak content, który tworzą Twoi czytelnicy. Może mieć on formę Read more