Poradnik: jak wypromować sklep internetowy? – cz. 1

jak wypromować sklep internetowy

Sklepy internetowe wyrastają u nas jak grzyby po deszczu. Rocznie powstaje ich ok. 6-8 tys., a wartość rynku sięga 40 mld zł i z roku na rok rośnie o ok. 15%. Każdy z właścicieli nowego sklepu internetowego staje jednak przed pytaniem, jak wypromować sklep internetowy. Rynek jest bowiem mocno konkurencyjny i tylko dobra strategia promocji może pomóc w osiągnięciu zamierzonych celów. Dzisiaj zaczynam serię wpisów na temat promocji sklepu internetowego. Dziś część 1: jak wypromować sklep internetowy przy pomocy content marketingu.

Dużo wartościowej treści

Podstawą działań content marketingowych jest wartościowa treść. To właśnie ona przyciąga do Twojego sklepu potencjalnych zainteresowanych, pomaga budować wizerunek eksperta, pomaga dokonać wyboru czy wreszcie pomaga osiągać wysokie pozycje w Google (oczywiście pod warunkiem odpowiedniej optymalizacji pod SEO).

Przy promocji sklepu internetowego warto stosować regułę naczelną – im więcej dobrych treści na stronach sklepowych, tym lepiej. To strategia oparta na jednej z moich ulubionych zasad, którymi staram się kierować w moim biznesie online, a mianowicie na strategii win-win. Dzięki publikacji wartościowych treści w Twoim sklepie internetowym zyskuje bowiem zarówno klient, jak i Ty. Jak to działa?


Przykład:

Wyobraź sobie, że masz w planie kupić suszarkę do ubrań. Nie jest to produkt, który kupujemy codziennie, nie jest to również produkt powszechnie znany i popularny, dlatego na początku swoich poszukiwań wiesz tylko, że suszarka ma suszyć ubrania, ale zupełnie nie wiesz czym się kierować przy jej wyborze. Jako klient prawdopodobnie zaczniesz od poszukiwania informacji w Google na temat suszarek i dopiero po małym researchu będziesz umiał sprecyzować czego dokładnie oczekujesz. Dowiesz się tego właśnie dzięki treściom, które ktoś opublikował na swojej stronie internetowej. Im lepsze były dostępne tam treści, tym więcej się dowiedziałeś na poszukiwany temat i tym mniej się czujesz jak dziecko we mgle. To był Twój zysk.

A co zyskał właściciel sklepu? Im więcej czasu spędziłeś na tej stronie, tym lepiej zapamiętałeś markę sklepu, na którego stronie to znalazłeś. Jest więc duże prawdopodobieństwo, że wrócisz na tę stronę, gdy już przyjdzie czas podjęcia decyzji ostatecznej związanej z zakupem wybranego sprzętu. Ponadto, jeśli człowiek ten trafił do Ciebie z Google i nie wrócił do okienka przeglądarki od razu po wejściu na Twoją stronę, to dał on znak Google’owi, że treści na Twojej stronie są wartościowe i od razu zyskałeś kilka mini punkcików na długiej liście czynników rankingowych, od których zależy pozycja strony w Google.


Nie tylko posty poradnikowe

Musisz jednak pamiętać, że wartościowe treści w sklepie internetowym wcale nie oznaczają jedynie postów poradnikowo-blogowych. Owszem, treści poradnikowe są bardzo potrzebne, bo to właśnie w ich treści możesz zaszyć słowa kluczowe, która mają pomagać w pozycjonowaniu sklepu i wychodzeniu na wysokie pozycje w Google (więcej o tym będzie w kolejnej części poradnika). Jednakże musisz spojrzeć na content marketing również pod kątem ich użyteczności dla potencjalnego klienta. Dobrze by było zatem publikować również inne treści, takie jak:

  • tutoriale video – np. jak korzystać z kupionych narzędzi, jak przeprowadzić instalację produktu itp. itd.,
  • filmiki z unboxingu Twoich produktów – żeby pokazać, co znajduje się w opakowaniu, jak to poskładać itp. itd.,
  • zdjęcia produktów w użytkowaniu – buty górskie w trakcie wyprawy w góry, akcesoria wnętrzarskie w aranżacjach w danym stylu itp. itd.,
  • opisy produktów – koniecznie unikalne, a nie skopiowane ze stron producenta, bazujące na korzyściach, jakie osoba kupująca osiągnie po zakupie produktu, a nie skupiające się na cechach widocznych na zdjęciu, bo jak produkt wygląda – każdy widzi
  • wiarygodne opinie klientów – najlepiej ze zdjęciem, linkiem do strony, itp. itd. Dla nikogo nie jest chyba tajemnicą, że część opinii klientów, jakie możemy znaleźć w sieci zostało sfabrykowanych przez właścicieli firm, więc jeśli chcesz, by opinie faktycznie były wartościowe, to zbieraj je od realnych klientów.

To tylko część sposobów na wykorzystanie content marketingu do promocji sklepu internetowego. Oczywiście samo publikowanie treści nie pomoże Ci wyjść na wysokie pozycje w Google, bo to wymaga odpowiedniego przygotowania tych treści pod SEO. O tym, jak to zrobić przeczytasz w kolejnej części poradnika jak wypromować sklep internetowy-optymalizacja treści pod SEO

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more