
Porady SEO na przykładzie 3 stron www

Chcesz zobaczyć, jak nawet krótki rzut oka na stronę wystarczy, żeby znaleźć błędy w optymalizacji SEO on-stie? Mam dla Was 3 strony, na których pokazuję najważniejsze problemy mające wpływ na ich widoczność w Google. Zaznaczam od razu, że nie jest to pełny audyt strony, ale jedynie wstępna i bardzo krótka analiza pozwalająca wychwycić najważniejsze nieprawidłowości. Poniżej znajdziesz skrótowo spisane w punktach porady SEO, a w zamieszczonym video możesz zapoznać się z ich szerszym omówieniem.
Przykład 1 – porady SEO dla sklepu z bielizną damską equlik.pl
- brak sitemap.xml,
- brak opisów kategorii,
- brak linków na stronach produktów do produktów powiązanych, uzupełniających, bestsellerów itp.
Przykład 2 – porady SEO dla sklepu z wyposażeniem wnętrz anolis.pl
- więcej niż 1 nagłówek h1 na stronie,
- błędy 404,
- brak opisów kategorii lub zbyt krótkie opisy bez wykorzystania słów kluczowych i optymalizacji treści pod SEO,
- brak meta opisów dla kategorii,
- niepotrzebnie wydłużona ścieżka dotarcia do kategorii: np. https://anolis.pl/kategoria-produktu/dla-niej/ (z powodzeniem mogłoby być anolis.pl/dla-niej
- brak optymalizacji wpisów blogowych pod SEO – brak nagłówków, zdjęć itd.
- długi czas ładowania strony
Przykład 3 – porady SEO dla strony osoby budującej markę osobistą agatapustola.pl
- niewłaściwe użycie nagłówków h1 – więcej niż jeden nagłówek h1 na niemal każdej stronie,
- bardzo wolna strona,
- polskie znaki w nazwach zdjęć,
- brak opisów alt czyli tekstów alternatywnych,
- wpisy blogowe pisane w Elementorze – niepotrzebne spowolnienie strony + problemy przy ewentualnej przyszłej zmianie motywu.
Jeśli chcesz, by to Twoja strona była bohaterką kolejnego odcinka porad SEO, jakie planuję robić raz w miesiącu, to napisz do mnie maila: agnieszka@liczysiecontent.pl.