
SEO narzędzia: Ubersuggest w formie wtyczki do Chrome

O Ubersuggest pisałam już kilkakrotnie wymieniając go zarówno jako jedno z narzędzi propozycji słów kluczowych, jak i bliżej przyglądając mu się w osobnym wpisie o SEO narzędziach. Teraz wracam do niego po raz kolejny, bo z końcem maja Ubersuggest jest dostępny również w formie wtyczki do Chrome. Uważam, że to bardzo fajne rozwiązanie i znacznie ułatwia pracę, gdy masz napisać post blogowy i chcesz przeprowadzić szybki wybór słów kluczowych. Wszystko w jednym miejscu, bez dodatkowego szukania narzędzi przeznaczonych specjalnie do wyszukiwania fraz kluczowych. W dodatku w korzystając z tej wtyczki do Chrome nie masz ograniczenia w postaci 5 wyszukań na dzień, który teraz jest na stronie Ubersuggest, więc możesz sprawdzać słowa kluczowe do woli ?.
Wtyczka do Chrome pokazująca liczbę wyszukań frazy kluczowej
Po instalacji wtyczki od razu w oknie wyszukiwarki Google masz informacje na temat liczby wyszukań danej frazy kluczowej, a w prawej części ekranu masz tabelkę, w której widzisz frazy kluczowe powiązane z wyszukiwaną frazą, również z informacją na temat miesięcznej liczby ich wyszukań i konkurencyjnością.
Co więcej, gdy klikniesz w view all, widoczne obok paska wyszukiwania, to pod paskiem wyszukiwania pojawi Ci się wykres.
Co więcej, gdy klikniesz w view all, widoczne obok paska wyszukiwania, to pod paskiem wyszukiwania pojawi Ci się wykres.
Znajdziesz na nim nie tylko dane podstawowe dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukań, ale też konkurencyjności oraz na temat CPC i ich konkurencyjności, co przydaje się przy planowaniu kampanii Google Ads. Jest tam również wykres pokazujący trend wyszukań w ciągu ostatniego roku oraz informacja na temat wieku osób wpisujących daną frazę kluczową. Dostępne tam będą również informacje na temat urządzeń, z jakich korzystają (desktop czy mobile).
Pod paskiem wyszukań masz też informację na temat średniej liczby backlinków, które mają strony rankujące w TOP 10, oraz wartości stron, które do nich linkują.
Jak widzisz wtyczka Ubersuggest ma całkiem sporo funkcjonalności i bardzo ułatwia codzienną pracę content marketera i copywritera. Testuję ją co prawda dopiero ok. tydzień, ale już te kilka dni pozwoliły mi poznać ją bliżej i na tej podstawie mogę powiedzieć, że warto ją zainstalować i wypróbować, jeśli szukasz słów kluczowych na co dzień.
Polecam też video, w którym opowiadam nie tylko o Ubersuggest, ale i o innych wtyczkach do Chrome, które warto znać.